343 PUBERTY 740X400

Η εφηβεία προκαλεί ένα σωρό αλλαγές στο σώμα σας, καθώς το προετοιμάζει για την ενηλικίωση. Για πρώτη φορά, θα παρατηρήσετε τριχοφυΐα σε καινούργια σημεία, το δέρμα και τα μαλλιά σας μπορεί να έχουν λιπαρή αίσθηση και μπορεί να αρχίσετε να ιδρώνετε περισσότερο. Αλλά μην ανησυχείτε: με μερικά απλά κόλπα για να παραμείνετε φρέσκοι και καθαροί, δεν θα καταλάβετε για πότε πέρασε ο καιρός.

Τι συμβαίνει, λοιπόν?

Κατά την εφηβεία, οι ορμόνες σας λειτουργούν με εντατικούς ρυθμούς. Το σώμα σας παράγει περισσότερα έλαια, περισσότερο ιδρώτα και θα αρχίσετε να έχετε τριχοφυΐα κάτω από τις μασχάλες, στα πόδια και στην ηβική σας περιοχή. Το αποτέλεσμα μπορεί να έχει αρκετά έντονη μυρωδιά, οπότε είναι ακόμη πιο σημαντικό να διατηρείτε καθαρά το δέρμα και τα ρούχα σας Οι προηγούμενες συνήθειες προσωπικής σας φροντίδας δεν θα επαρκούν πλέον.

Η εφηβεία μπορεί να είναι μια ευαίσθητη περίοδος, και πολλοί έφηβοι ντρέπονται να ζητήσουν βοήθεια, οπότε εμείς δημιουργήσαμε μερικές χρήσιμες συμβουλές για να σας κάνουμε να νιώσετε (και να μυρίζετε!) πολύ καλύτερα, σε χρόνο μηδέν:

Σωματική Οσμή

Οι σωματικές οσμές μπορούν να κάνουν τους εφήβους να νιώσουν πολύ άβολα. Κατά την εφηβεία οι ιδρωτοποιοί αδένες στη βουβωνική χώρα και τις μασχάλες, αλλά και στα πέλματα, γίνονται πολύ πιο δραστήριοι παράγοντας περισσότερο ιδρώτα. Ο φρέσκος ιδρώτας δεν μυρίζει, αλλά αν παραμείνει συσσωρευόμενος στο δέρμα ή τα ρούχα, τα βακτήρια του δέρματος αναλαμβάνουν δράση, προκαλώντας την χαρακτηριστική σωματική οσμή. Μην ανησυχείτε, μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τις δυσάρεστες οσμές ακολουθώντας σωστή προσωπική υγιεινή.

Πλυθείτε μία φορά την ημέρα με ζεστό νερό και σαπούνι, όπως το Dettol Μπάρα Σαπουνιού. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα μέρη με τριχοφυΐα, ιδίως στις μασχάλες και τη βουβωνική χώρα, όπου υπάρχουν πολλοί ιδρωτοποιοί αδένες και όπου τα βακτήρια αναπτύσσονται γρήγορα

  • Τα βαμβακερά ρούχα θα επιτρέψουν στο σώμα σας να αναπνέει καλύτερα, κάτι το οποίο μειώνει τη σωματική οσμή
  • Βγάζετε τα ρούχα του σχολείου και τα παπούτσια σας μόλις γυρίζετε στο σπίτι για να τα αερίσετε καλά
  • Διατηρήστε καθαρά τα αθλητικά σας ρούχα με τακτικό πλύσιμο. Δοκιμάστε να προσθέστε στην πλύση Απολυμαντικό Ρούχων Dettol, που εξουδετερώνει το 99,9% των βακτηρίων.
  • Αλλάξτε κλινοσκεπάσματα κάθε εβδομάδα και πλύνετε τα σε υψηλή θερμοκρασία για να εξουδετερωθούν τα βακτήρια και άλλα μικρόβια.
  • Αν ο ιδρώτας σας πραγματικά σας ενοχλεί πολύ, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε αποσμητικό κατά της εφίδρωσης στις μασχάλες σας - θα καμουφλάρει τυχόν οσμές ενώ θα ρυθμίσει το πόσο ιδρώνετε (να θυμάστε όμως: είναι φυσιολογικό να ιδρώνετε και λίγο!)

Λαδωμένα Μαλλιά

Οι ιδρωτοποιοί αδένες και οι ελαιώδεις εκκρίσεις στο τριχωτό της κεφαλής μπορεί να κάνουν τα μαλλιά σας να φαίνονται χωρίς όγκο και λαδωμένα. Το καθημερινό λούσιμο ή λούσιμο κάθε δύο μέρες με ένα απαλό σαμπουάν, ειδικά σχεδιασμένο για λιπαρά μαλλιά θα βοηθήσει στον έλεγχο των λαδωμένων μαλλιών.

  • Κάνετε απαλό μασάζ για να απομακρύνετε νεκρά κύτταρα, σκόνη και υπερβολικά έλαια. Μην τρίβετε πολύ δυνατά, γιατί αυτό μπορεί να καταστρέψει τα μαλλιά σας και να ερεθίσει το τριχωτό. 
  • Ξεβγάλτε καλά με καθαρό νερό
  • Χρησιμοποιήστε προϊόντα στάιλινγκ "χωρίς λιπαρή σύνθεση" ή προϊόντα για ματ αποτέλεσμα

Δερματικά προβλήματα

Οι αλλαγές στα επίπεδα των ορμονών μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή ελαίων και να κάνει το δέρμα λιπαρό, να φράξει τους πόρους, να προκαλέσει σπυράκια και ακμή. Διατηρήστε το δέρμα σας καθαρό και υγιές πλένοντας το απαλά δύο φορές την ημέρα. Ξεβγάλτε με καθαρό νερό όλο το σαπούνι ή καθαριστικό και ταμπονάρετε το δέρμα με μια καθαρή στεγνή πετσέτα . Προσπαθήστε να μην πιέζετε τα σπυράκια και φροντίστε πάντα να ακουμπάτε το πρόσωπό σας με καθαρά χέρια. Βεβαιωθείτε ότι οι πετσέτες και τα πανάκια προσώπου πλένονται τακτικά ώστε να μην αποτελούν εστία βακτηρίων που μπορεί να προκαλέσουν δερματικές μολύνσεις.