311 STAYING HEALTHY DURING PREGNANCY 740X400

Όταν είστε έγκυος, είναι φυσικό να καταστέλλεται το ανοσοποιητικό σας σύστημα και είναι ίσως ευκολότερο να αρρωστήσετε, και για αυτό είναι σημαντικότερο από ποτέ να φροντίσετε καλά τον εαυτό σας. Παρακάτω δίνεται ο οδηγός μας για την πρόληψη των ασθενών κατά την εγκυμοσύνη καθώς επίσης και ορισμένες συμβουλές για την αντιμετώπιση των κοινών συμπτωμάτων της πρωινής αδιαθεσίας.

Τι μπορώ να περιμένω από την πρωινή αδιαθεσία;

Η αίσθηση ναυτίας και ο έμετος κατά τα πρώιμα στάδια της εγκυμοσύνης είναι τα κοινά συμπτώματα πρωινής αδιαθεσίας. Η πρωινή αδιαθεσία είναι σχεδόν φυσιολογική και παρά την ονομασία της, μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή της ημέρας (ή της νύχτας). Για να μειώσετε τις επιπτώσεις:

Ξεκούραση: Κάντε συχνά διαλείμματα από τη δραστηριότητά σας καθώς η κόπωση μπορεί να επιδεινώσει τη ναυτία
Πίνετε υγρά: Πίνετε νερό σε μικρές ποσότητες και συχνά για να παραμείνετε ενυδατωμένοι χωρίς να αισθάνεστε υπερβολικά πλήρεις
Διατροφή: Τρώτε μικρές ποσότητες υγιεινών τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και χαμηλή σε λιπαρά
Σερβίρετε κρύα φαγητά: Τα κρύα γεύματα μπορεί να είναι καλύτερα από τα ζεστά καθώς αναδίδουν λιγότερες οσμές
Άσκηση καλής υγιεινής:

  • Βεβαιωθείτε ότι έχετε πλύνει τα χέρια σας έπειτα από κάθε ξέσπασμα της πρωινής αδιαθεσίας ώστε να προλάβετε την διάδοση των μικροβίων.
  • Αποθηκεύετε και προετοιμάζετε το ωμό φαγητό μακριά από τις μαγειρεμένες και έτοιμες προς κατανάλωση τροφές
  • Διατηρείτε τυχόν κατοικίδια ή ζώα μακριά από τους χώρους προετοιμασίας και κατανάλωσης των τροφίμων.

Δίαιτα & υγιεινή διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Από τα πρώτα κιόλας στάδια της εγκυμοσύνης χρειάζεται αν είστε προσεκτικοί σχετικά με το τι τρώτε και πώς προετοιμάζετε το φαγητό. Η εγκυμοσύνη μπορεί να σας κάνει περισσότερο ευάλωτες σε ορισμένα βακτηρίδια και μολύνσεις που ενδέχεται να έχουν σοβαρή επίπτωση στην υγεία τη δική σας και του αγέννητου μωρού σας και συνεπώς η καλή διατροφή και η υγιεινή είναι ζωτικής σημασίας.
Για να εξασφαλίσετε ότι θα δώσετε στο μωρό σας το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα, βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε μία υγιεινή, ισορροπημένη δίαιτα και αποφύγετε τα ακόλουθα:

  • Ÿ Μαλακά και μη παστεριωμένα τυριά και γαλακτοκομικά προϊόντα.
  • Ÿ Ωμά ή μη επαρκώς μαγειρεμένα αυγά.
  • Ÿ Το συκώτι, το πατέ και τα αλλαντικά όπως το προσούτο δεν είναι τόσο επικίνδυνα, ώστε να απαιτούν κάτι τόσο συγκεκριμένο; ζαμπόν και σαλάμι και ανεπαρκώς μαγειρεμένο κρέας.
  • Ÿ Μην καταναλώνετε περισσότερες από δύο μερίδες λιπαρού ψαριού ανά εβδομάδα.
  • Ÿ Προσπαθήστε να μην καταναλώνετε περισσότερα από 200mg καφεΐνης καθημερινά (το ισοδύναμο με δύο κούπες στιγμιαίου καφέ)

Για να μειώσετε τον κίνδυνο να βλάψετε εσάς ή το μωρό σας, θα πρέπει επίσης να είστε ακόμα πιο προσεκτικοί σχετικά με το πώς προετοιμάζετε το φαγητό.

  • Υγιεινή των Χεριών

Πλένετε τα χέρια σας με σαπούνι και νερό πριν και μετά την προετοιμασία και κατανάλωση του φαγητού. Αν δεν υπάρχει σαπούνι και νερό, το Απολυμαντικό Χεριών της Dettol θα εξουδετερώσει το 99,9% των μικροβίων

  • Ωμό φαγητό

Κατά την προετοιμασία των γευμάτων, επιδείξετε ιδιαίτερη προσοχή με τα ωμά τρόφιμα - τα μικρόβια που βρίσκονται στο ωμό κρέας, ψάρι και αυγά μπορούν εύκολα να διαδοθούν στις επιφάνειες της κουζίνας.

  • Κοπή και Μαγείρεμα

Καθαρίστε όλα τα σκεύη και τις επιφάνειες κοπής που χρησιμοποιήσατε με απορρυπαντικό και ξεπλύνετε καλά με ζεστό νερό. Σκουπίστε τις επιφάνειες με απολυμαντικό και ένα πανί μίας χρήσης. Τα πανιά πολλών χρήσεων είναι εξίσου καλά, αλλά θυμηθείτε να τα καθαρίζετε και απολυμαίνετε τακτικά.

  • Απόρριψη τροφίμων

Χρησιμοποιείτε πάντοτε εσωτερικό σάκο επένδυσης του κάδου και απολυμαίνετε τον κάδο σας αφού τον αδειάσετε. Ως γενικό κανόνα, διατηρείτε το καπάκι του κάδου σας κλειστό για να αποφύγετε να προσελκύσετε μύγες και ζωύφια.


Κρυολογήματα και γρίπη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Ενδεχομένως να μη χρειαστείτε κάποια εισαγωγή στο κοινό κρυολόγημα και τη γρίπη - υπάρχουν πιθανότητες να έχετε υποστεί προηγουμένως το γνωστό βήχα και πονόλαιμο του κρυολογήματος, τον πόνο των μυών και τον πυρετό της γρίπης. Η σωστή υγιεινή θα σας βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο να κολλήσετε το κρυολόγημα ή τους ιούς της γρίπης στα χέρια. 

  • Πλένετε τα χέρια σας συχνά με σαπούνι και νερό ή χρησιμοποιείτε κάποιο απολυμαντικό χεριών 
  • Καθαρίζετε και απολυμαίνετε τις επιφάνειες τακτικά, ιδιαίτερα τις βρύσες, τις θυρολαβές και τους διακόπτες 
  • Αποφύγετε τη στενή επαφή με άτομα που έχουν κρυολόγημα ή γρίπη 
  • Καλύψτε το στόμα και τη μύτη σας με χαρτομάντιλο όταν βήχετε και φταρνίζεστε 
  • Τοποθετήστε τα χρησιμοποιημένα χαρτομάντιλα σε έναν κάδο και έπειτα πλύνετε τα χέρια σας σχολαστικά