Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
none

Τί προκαλεί την μυρωδιά του σώματος και πώς μπορείτε να την αποτρέψετε;

Αν και μπορεί να είναι ενοχλητικό, τα καλά νέα είναι ότι η οσμή του σώματος μπορεί συνήθως να αποφευχθεί με μερικά απλά βήματα προσωπικής υγιεινής.

Τι προκαλεί τη μυρωδιά του σώματος;

Παρά τα όσα πιστεύουν πολλοί, η μυρωδιά του σώματος δεν προέρχεται από τον ιδρώτα. Η μυρωδιά προκαλείται στην πραγματικότητα από βακτηρίδια που διασπούν τον ιδρώτα σε αρωματικά λιπαρά οξέα, τα οποία παράγουν τη δυσάρεστη οσμή.

Η εφίδρωση είναι ο φυσικός τρόπος ρύθμισης της θερμοκρασίας του σώματός σας. Καθώς εξατμίζεται, ο ιδρώτας παίρνει θερμότητα από το σώμα σας μαζί του, κάτι που βοηθά να ρίξετε τη θερμοκρασία σας.

Για να επιτευχθεί αυτό, το σώμα σας έχει περίπου 4 εκατομμύρια ιδρωτοποιούς αδένες, οι οποίοι αποτελούνται από δύο διαφορετικούς τύπους.

Εκκρινείς αδένες

Βρίσκονται σε όλο το σώμα σας. Ο ιδρώτας που απελευθερώνουν είναι συνήθως άοσμος, αν και μπορεί να αναπτύξει κακοσμία εάν τρώτε ή πίνετε ορισμένα πράγματα. Το σκόρδο, τα μπαχαρικά, το αλκοόλ και ορισμένα φάρμακα είναι οι συνήθεις ένοχοι.

Αποκρινείς αδένες

Κυρίως βρίσκονται στα τριχωτά μέρη του σώματος, όπως οι μασχάλες και οι περιοχές των γεννητικών οργάνων. Εμφανίζονται συνήθως στην εφηβεία και απελευθερώνουν φυσικές χημικές ουσίες που ονομάζονται φερομόνες. Ο ιδρώτας από τους αποκρινείς αδένες έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες που αποτελούν πλούσια πηγή τροφής για τα βακτηρίδια. Έτσι, τα άτομα με πιο ενεργούς αποκρινείς αδένες μπορεί να διαπιστώσουν ότι αναπτύσσουν οσμή σώματος πιο γρήγορα.

Οι υπέρβαροι ή οι άνθρωποι με ιατρική πάθηση όπως ο διαβήτης μπορεί επίσης να αντιμετωπίζουν πιο έντονη μυρωδιά σώματος. Τις περισσότερες φορές όμως, είναι απλά ένα σύμπτωμα υπερβολικών βακτηριδίων στο δέρμα.

Πώς μπορώ να απαλλαγώ από την οσμή του σώματος;

Η απάντηση είναι συνήθως απλή: Κρατήστε περιοχές του σώματός σας που είναι επιρρεπείς σε εφίδρωση όσο το δυνατόν καθαρότερες. Απλώς ακολουθήστε αυτά τα εύκολα βήματα προσωπικής υγιεινής:

  • Πλύνετε με σαπούνι και ζεστό νερό τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή σε αυτά τα τριχωτά μέρη, ιδιαίτερα στις μασχάλες και τη βουβωνική χώρα όπου υπάρχουν πολλοί αδένες που παράγουν ιδρώτα και όπου τα βακτηρίδια αναπτύσσονται γρήγορα.
  • Αλλάζετε συχνά τα ρούχα σας, πλένετέ τα τακτικά και αντικαταστήστε τα εάν χρειάζεται. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε το Dettol Απολυμαντικό Ρούχων, αυτό το πρόσθετο πλυντηρίου αφαιρεί τα βακτηρίδια που προκαλούν οσμή από τα ρούχα σας διασφαλίζοντας έτσι ότι θα είναι καθαρά και φρέσκα για να φορεθούν την επόμενη φορά.
  • Χρησιμοποιήστε ένα αποσμητικό ή αντιιδρωτικό στις μασχάλες σας μετά το πλύσιμο. Ένα αντιιδρωτικό σε roll-on είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό.
  • Το ξύρισμα των μασχαλών σας επιτρέπει στον ιδρώτα να εξατμιστεί πιο γρήγορα, δίνοντας στα βακτήρια λιγότερο χρόνο για να τον διασπάσουν
  • Φοράτε υφάσματα που αναπνέουν όπως μετάξι, μαλλί ή βαμβάκι, ώστε ο ιδρώτας να εξατμίζεται γρήγορα

Η Ειδικοτητα μασ